fredag 14 maj 2010

Andra Ador: Jennifer

Som småbarnsmamma tycker jag det är viktigt att inte helt och hållet glömma bort sig själv.
Även om naturligtvis väldigt mycket kretsar kring småttingarna och deras väl och ve så är det härligt att ibland bara få ägna sig åt sig själv, kanske ta en shoppingrunda på stan, ta ett glas vin med väninnorna eller bara drömma sig bort med något glassigt magasin eller ännu enklare, en glassig blogg!

Idag har Mamma Ada glädjen att presentera en ny "annan Ada", nämligen Jennifer från Johanneberg a.k.a. Avenymamma. Jennifers blogg funkar som ett alldeles ypperligt sätt att sno åt sig lite lyxig glamour i vardagen, den är fylld av snygga bilder och inspirerande outfits både till mamma och lillen.

Just nu befinner sig Jennifer i soliga Marbella i Spanien och hennes bilder får mig nästan att glömma mitt vardagsregniga Göteborg för en stund och istället känna solen värma på mina kinder. Läs och hänförs hos Avenymamma!


Namn: Jennifer Benisty
Ålder: 25
Bor: Johanneberg
Hur bor jag: lägenhet, 2:a + en walk-in såklart
Min familj: Min man och min son (även kallad lillen i bloggen) 5 månader
Yrke: Inköpsassistent på ett modeföretag här i Göteborg
Bästa med att vara föräldraledig: Att få bestämma över dagen precis som jag själv vill och att få snusa på min underbara son varje morgon.
Favoritplats i Gbg med barn: Öppna Förskolan Spira dit Spiderchick och jag knallar med våra små varje Torsdag- Perfekt för att stimulera killarna samtidigt som vi snackar business.
Favoritplats i Gbg utan barn: Lillen brukar få följa med lite varstans men till Peacock Dinner Club en Lördagskväll skulle han nog inte få hänga med till. Innan lillen kom brukade jag älska att dansa på klubbar tills mina ben värkte av allt för höga klackar.
Det här gör vi en regnig dag: Tar sovmorgon, sedan bussen ner på stan och så myser vi på något cafe eller åker hem till någon av våra vänner och fikar Ballerina Kladdkaka och pratar strunt.
Just nu ser jag fram emot: Vår semester som vi kommer tillbringa nere i Puerto Banus, Spanien, hos lillens farfar och resten av den sidan av släkten (följ med oss genom bloggen!). Vi åker i morgon!
Jag bloggar om: En kombination av mammaliv och Mode- den perfekta kombon enligt mig.

3 kommentarer:

  1. älskar att hitta fler mamma/modebloggar! mini

    SvaraRadera
  2. Tack själv, är väldigt imponerad av din blogg! mvh// Tanja

    SvaraRadera
  3. Mini, kul att du hittat hit! Mode är alltid kul!

    SvaraRadera