fredag 5 mars 2010

Teater Jaguar

Det här inlägget riktar sig främst till er som har lite större barn men jag gillar idén så mycket att jag inte kan låta bli att skriva om det.
Kommer ni ihåg "farbrorn som inte vill va´stor", en underbar tecknad serie som visades på TV i slutet av 70-talet?
Den gick i samma stil som klassiska "Kalles Klätterträd" och hade Gösta Ekmans härligt sävliga berättarröst.

"Ragnar jobbar på kontor. Han fyller 33 i maj och han har 45 i skor. Ragnar har livlig fantasi. Och ju mer han tänker, ju yngre vill han bli. "Tänk om jag vore tio år eller kanske bara sju. Då skulle jag va ute och leka nu." Så brukar Ragnar tänka när han sitter på sitt kontor, för han är faktiskt farbrorn som inte vill va stor."

Nu har Teater Jaguar i Göteborg gjort en musikalisk dramatisering av serien som spelas på egen scen hela mars 09.15 och 10.45.
Pjäsen är främst tänkt för barn mellan 6-10 år men jag tänker mig att även en nostalgisk 70-talistmamma eller pappa kan ha stor glädje av den.
Titta in på hemsidan för telefonnr och komplett spelplan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar