onsdag 17 mars 2010

Fika på Villa Belparc

I beskrivningen av den här bloggen står det att jag skriver om "mysiga fik", vilket har gett mig lite dåligt samvete. Det har inte blivit många fik hittills, helt enkelt för att det inte blivit särskilt mycket fikat i vinter för min del.
Idag blev det dock äntligen av och jag hoppas kunna tipsa om fler braiga fik här framöver.
Dagens fik var nämligen en riktig höjdare som jag varmt kan rekommendera till andra föräldralediga, i alla fall nu innan högsäsong.
Vi var på Villa Belparc i Slottskogen, en riktig liten oas.
Vi var fyra stycken mammor som rullade in med våra vagnar i den stora men mysiga lokalen. Där fanns många bord och tre stycken soffgrupper att sitta vid, vi slog oss ner vid en.
Servicen var super, vi fick hjälp med att bära vårt kaffe till vårt bord då vi ju alla hade varsin bebis på armen.
Jag beställde en stor kärleksmums och drack en kopp kaffe med påtår, det kostade 52 kr.
Där fanns även gott om mackor och en gulaschsoppa om man var hungrig.
Skötbord fanns på toaletten som var fin och fräsch.
Jag är jättenöjd och ser framemot när våren kommer och man kan sitta ute på den stora uteserveringen och njuta av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar