onsdag 24 mars 2010

Krabat

Apropå Grönsakstorget så måste det sägas vara ett riktigt litet mecka för shoppingsugna småbarnsföräldrar. Förutom Tilda&Melker finns där även numera Babyproffsen, fina Tummelisa med sina handmålade möbler och så förstås, i Mamma Adas tycke, Göteborgs finaste leksaksbutik, Krabat!

Denna butik älskade jag långt innan jag själv fick barn och besökte den alltid när presenter skulle inhandlas till vänner och släktingar.
Här finns genuint vackra och välgjorda leksaker som tål att stå framme även när de inte leks med.
Fina träleksaker, underbara kalikådjur, härliga utklädningskläder och roliga böcker och spel.
Så långt från de plastiga leksakskedjorna man kan komma och varje gång jag kommer in i affären får jag känslan att jag vill köpa allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar